امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 http://lawyer.cloob24.com
2

یکی از تاثیرگذارترین موارد محیط خانوادگی افراد است؛ زیرا اولین محیطی است که فرد در آن دنیا را شناخته و فکر و روحش شکل می گیرد،اولین تجربیات خود را در این محیط کسب می کند و می تواند ادامه مسیر افراد را تعیین کند.تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است گویای تاثیر بسیار زیاد محیط خانواده در احتمال مجرم شدن و نشدن افراد است.

روابط میان افراد در محیط خانواده بسیار مهم است.اگر در محیط خانواده، جوّ عاطفى، دوستى و محبت حاکم باشد و فرد توجه مورد نیاز خود را دریافت کند احتمال رفتن به سمت ارتکاب جرم کم تر می شود؛ زیرا زمینه کم تری برای آسیب های روانی و اختلال های روانی وجود خواهد داشت و فرد بهتر می تواند با سایر افراد ارتباط برقرار کرده و جایگاه اجتماعی خود را پیدا کند. در نتیجه احتمال رفتن به سمت جرایم نیز کم تر خواهد شد.

اما اگر افراد در محیطی که روابط متشنجی در خانواده حاکم است و فرد نمی تواند نیاز های عاطفی و روانی و فیزیکی اولیه خود را به درستی ازش دریافت کند، بزرگ شوند و منبع آرامش و پیشرفت و شکل گیری شخصیت برایشان وجود نداشته باشد،محیط خانه وخانواده برای فرد تبدیل به مکانی می شود که زخم های عمیقی در او به وجود می اورد و حتی فرد را بدتر به سمت انجام کارهای آسیب زا و خطرناک سوق می دهد.

از طرف دیگر خانواده اولین الگویی است که فرد می بیند و از آن ها پیروی می کند؛ در نتیجه در خانواده هایی که افراد مجرم بیشتری وجود دارد، احتمال اینکه فرزند بعدی هم به سمت کارهای مجرمانه برود بیشتر می شود.

گردآورنده: یلدا امیرساسان

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه