امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://lawyer.cloob24.com
0

خاکشیریسم!

داستان آن دلاک (کارگر حمام) را حتماً شنیده‌اید؟ در زمان قدیم که حمام‌های چهل‌ستون چهل پنجره بود - و حالا چیزهای دیگری جانشین آنها شده - دلاکها تمام علوم را دارا بودند و معمولاً مورد مشورت همه‌ی شخصیت‌ها قرار می‌گرفتند، چون در یک حالتی مشتری در اختیار دلاک واقع می شد که کاملاً تسلیم او بود، مدت حمام هم معمولاً طولانی بود، بنابراین درد دلها و اسرار مشتری در ضمنی که دلاک مشغول کیسه کشیدن او بود باز می شد.

یک روز یک مشتری، در حالی که زیر دست دلاک بود، با او درد دل می کرد و میگفت: مدتی است کمرم درد می کند و شبها نمی توانم بخوابم، هر دوایی هم که خورده ام نتیجهای نداده... دلاک گفت: اتفاقاً دوای این خیلی ساده است، شما یک سیر خاکشیر بگیرید و شب در آب نم کنید و بگذارید تا صبح خیس بخورد، بعد صبح ناشتا میل کنید، همین! مشتری هم اظهار تشکر کرد.

پس از مدتی باز مشتری گفت: نمیدانم علامت پیری است! چشمم کم نور شده دکتر می گوید باید عینک بزنی، و عینک زدن هم برای من قابل تحمل نیست، نمیدانم چه بکنم، چشمم به خط قرآن نمی گیرد. دلاک بیدرنگ حرف او را میبرد و می گوید: اتفاقاً امتحان شده، شما یک سیر خاکشیر می گیرید، شب نم می کنید، ناشتا پیش از صبحانه میل فرمایید، سه شب این کار را بکنید افاقه می شود.

باز مدتی میگذرد و مشتری چند تا مرض دیگرش را می گوید دلاک باز هم همین خاکشیر را تجویز می کند، در آخر مشتری برای اینکه مسیر حرف را عوض کند می گوید: زندگیها خیلی عوض شده، با همین حقوق و همین درآمد، چند سال پیش من یک زندگی مرفهی داشتم، حالا درآمدهایی هم بر حقوق من اضافه شده، باز هم هشتم گرو نهم است، بطوریکه از چشم طلبکارها اصلاً از خانه نمی توانم بیرون بیایم! دلاک می گوید:یک سیر خاکشیر شما نم می کنید و...

مشتری اعتراض می کند که این چه جور دوایی است که هم بدرد کمردرد میخورد، هم بدرد چشم درد میخورد و هم بدرد قرض؟!دلاک توضیح می دهد که: سی سال تمام است من هر شب یک سیر خاکشیر نم می کنم، صبح ناشتا میخورم، و تا حالا هیچ بدی از آن ندیده ام!

یک نوع «تشیع خاکشیری»! مکتب «اصالت خاکشیر»، خاکشیریسم! عنوان «تشیع صفوی و تشیع علوی» خودبه خود شامل این نظریه است که، پس دو گونه تشیع داریم و این دو گونه تشیع دو نوع پیرو نیز دارد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه